Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

söndag 10 februari 2013

Söndags lyft och tankar om mat

Tjena!

Skägget här med en Söndags rapport.

Idag blev det deadlifts som vanligt. Körde 10x 70kg, 4x110kg och avslutade lite lätt med 20x 50kg.

Seten på 70 och 50 kg kör jag med så kallat rumänskt deadlift. Alltså man drar upp stången från ungefär knäskåls höjd medans med de tyngre vikterna på över 100 så kör jag powerlift.

Blev lite joggande och lite pullups pckså men vem bryr sig om det.

Idag tänkte jag snacka om lite mat också. Att äta manligt är väldigt viktigt. Vad är då manlig kost?
Jag brukar säga att manlig kost är husmanskost. 
Köttbullar och makaroner. Ris och kött. Stek och potatis osv osv. Fattigmans mat med andra ord.

Ingen jävla sås. Kanske lite ketchup om man nu måste. Ketchup funkar med allt.

Idag har jag lagat ett lass med kyckling bröst. Ungefär 500g. Det stoppar jag i en plastlåda så har jag mat för 2 eller 3 dagar. Smart! Tänkte äta det idag med lite salad och gurka för tyvärr är det så att ibland måste även en man äta grönsaker annars blir man vek.

Kör hårt så hörs vi imorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar