Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

tisdag 26 februari 2013

Benet igen

Tjena!

Det vart träning igår. Har börjat droppa lite vikt inför kommande matcher och har således inte tid till att fjanta runt med mitt jävla ben. En veckas vila får räcka.

Passet börjar bra. Uppvärmning och teknik på det. Dags för sparring. Endast boxning för mig. Tränaren vill att jag ska ta det lugnt med benet. Går hyffsat bra. Jag är ganska dålig på boxning men klarar mig undan oskadd under sparringen med vårt boxar ess.

Sista ronden. Tränaren hoppar in. Ok Micke nu kör vi. Allting "on". Vilket betyder att nu kör vi med sparkar och knän också. Går bra. Lite obalans i fotleden men helt ok. Jag får tanken att fan klart jag kan blocka en spark med skenbenet då. Allt verkar ju vara ok. Så jag gör det.

Trodde jag hade brutit benet haha. Muskeln på sidan av smalbenet var helt körd och jag kunde inte stå upp resten av dagen. Men efter en smärtsam natt med mycket broccoli is, tiger balsam och deep freeze spray så känns det lite bättre.

Vet inte riktigt varför det blir såhär. Jag har inte haft dessa problem förr. Thailand tex var inga problem om man säger så.

Men det är väl sånt som händer. Sitter på jobbet nu och tycker synd om mig själv men man får ju bita ihop.

Blir vila idag och sen kör vi hårt imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar