Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

fredag 8 februari 2013

Protein shake - Ett nödvändigt ont?



Tjena!

Alla riktiga män utövar någon form av fysisk träning som ni säkert vet. Personligen innebär det styrkelyft och kampsport för mig. Man är väl tuff.

En sak som alla grabbar med absolut säkerhet kommer att komma i kontakt med när de börjar gå på gym är íden att man "måste" ta protein shakes. Annars blir man inte stor och stark.

Men är det verkligen så? Vad är egentligen det som är så bra med protein shakes? När jag började träna i min ungdom så tog jag protein varje dag. Och vi vet ju alla vad som händer i magen när man gör det. Eller hur? ;) Helt klart en negativ effekt.

Jag har numera en helt annorlunda inställning till protein tillskott. Jag tar endast en shake direkt efter styrke träningen och inget mer. Det innebär att jag alltså tar 2 shakes i veckan. Känns mycket bättre tycker jag. Det är helt enkelt endast en quick recovery.

Men är det nödvändigt för att bygga styrka? Nej det tycker jag inte. Det är nog bättre att ha lite kyckling i väskan redo att förtäras direkt efter ett pass.

Men en riktig man lagar inte sin egen mat så det blir protein shakes i alla fall.

Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar