Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

torsdag 14 mars 2013

Musik för riktiga män

Tjena!

Idag ska vi snacka om något väldigt allvarligt. Nämligen musik. Alltför ofta så hamnar jag i konversation med så kallade "riktiga män" angående vilken musik de gillar och jag blir alltid lika besviken. Vad har hänt med dagens män egentligen som lyssnar på fjant musik och kollar på fjant filmer. Ah, jag måste fixa till en manlighets lista om film också. Det blir senare.

Men nu kör vi på musik. Här ska ni få några tips på olika acceptabla manliga musikgenrer och lite låt tips. En sak till. Om jag till exempel säger metal så menar jag metal. All metal. Om du är en sån där irriterande fjant som sitter och diskuterar vilken subgenre av metal en viss låt är i youtube kommentarer så är du inte en riktig man.

Jag krymper ner videon också. Klicka fullscreen om ni vill kolla i större format.

Metal:
Metal är en acceptabel genre för män att lyssna på. Musiken är tung eller snabb och ibland både och. Ofta är det skägg inblandat någonstans också vilket bara hjälper till. Metal är helt klart den mest manliga musikstilen. Jag klassar oldschool rock som Sabbath, Nazareth osv som metal också.

Manlig metal: Metallica,Amon Amarth, Immortal, Dethklok, Iron Maiden, Finntroll etc etc
 



Omanlig metal: Coheed and Cambria. Sångarens röst gör mig tokig. Fjant.

Gangsta Rap:
Rap är en manlig genre men bara om det är gangsta. Oldschool grejer med andra ord. OG! Om du gillar rap som handlar om hur de sitter "in da club sippin kris" så är det dags att tänka om.

Manlig rap: Ice-T, NWA, Cypress Hill etc etc
 


Omanlig rap: Mtv och radio rap.

Techno:
Oldschool techno är alltid ok. Vad är manligare än U96 eller Snap? Inte mycket.
 


Omanlig techno: Svårt att säga. Finns mycket skit därute men det mesta är bara coolt. Aqua känns lite omanligt.

Trance:
Trance är jävligt manligt om det uppfyller vissa krav. Fet bas och grymt tempo. Om det är för "svävande och la la la" så blir det väldigt omanligt.
 


Omanlig trance: Det mesta från Holland.

Queen:
Queen får en egen plats på denna lista. Gillar du inte Queen är du dum i huvudet.



Vi avslutar med lite random manliga låtar. Detta är de låtar vars genre kanske inte alltid är så manlig men ibland så är vissa låtar jävligt bra.
 
Alphaville. Grymt! Nikki Minaj. Vilken talang. Scotch. Legender. Alina. kom igen. Manligt!

Ah vaffan nu börjar det bli mycket. Jag måste lägga ner och jobba lite. :) Studera listan nu och tänk på att manlighet kommer inifrån. Och från skägg såklart. och muskler. Och öl.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar