Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

torsdag 9 maj 2013

Träna med skägget

Tjena!

Det är inte lätt att hålla igång när man har en ny liten bebis men om man är en riktig man så tvingar man sig till att köra hårt även om man är trött.
Skägget ska trimmas och träningen får inte lida heller. Hur ska du annars kunna se ditt barn i ögonen? Inget barn är stolt över en far som tränar dåligt och inte har bra skägg. Detta är allmänt känt ju.

Så här kommer mitt tränings schema eftersom jag inte har något bättre att skriva om idag.

Måndag: 2 timmar kickboxning med 30 minuter sparring.
Tisdag: 30 minuter jogga.
Onsdag: 2 timmar Kickboxning med 30 minuter sparring.
Torsdag: Styrka. Pull ups, Squats, deadlifts, Bänk.
Fredag: Jogga.
Lördag: 2 timmar kickboxning med 30 minuter sparring.
Söndag: Spela tvspel.

Det mesta av min styrketräning kommer faktiskt från kampsporten eftersom det är så mycket pushups, benböj, situps etc från uppvärmingen så jag brukar nöja mig med att gå på gym en eller två gånger per vecka.

Annars så kan jag meddela att det varje morgon tillkommer lite morgongympa också.

Morgon schemat ser ut så här VARJE morgon: 20 pushups, 40 situps och 20 benböj. Bara för att det känns bra så.

Jag är ingen utbildad expert på sånt här så vad vet jag men jag har tränat på detta viset eller liknande detta i nästan 15 år nu och det känns bra för mig. Jag tycker det har gett utdelning.
En annan sak som jag tycker är viktigt att påpeka är att jag aldrig ägt en bil. Jag har alltid gått dit jag ska. Det innebär alltså att promenera eller cykla är en stor del av min vardag vilket hjälper en hel del med formen. Tänk på det!

Ja så kan det gå. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar