Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

fredag 3 maj 2013

Skägg trimmer - WAHL Lithium ION Deluxe Grooming Station



 

 Tjena!

Har haft mycket att göra på sistone. Mycket bajsblöjor från min lilla dotter och lite sömn. Skäggvården har verkligen lidit. Men nu blir det ändring på det eftersom jag precis har fått min nya trimmer på posten.
Det är ett såkallat grooming kit från WAHL. Jag har redan ett från Philips men jag tappade bort laddningskabeln till den och tyvär kostar en kabel lika mycket som ett nytt kit så jag tänkte varför inte köpa ett nytt och visa upp den på bloggen!

Som ni ser så får man en trimmer med en del olika tillsatser. Man kan trimma skägget, håret, näsan och öronen. Man får även med lite olja till klipparna och en liten skäggkam. Helt ok alltså.
Trimmern funkar bra och är av ganska robust kvalitet. Manligt. Jag har egentligen bara två negativa saker att säga om detta kit.

1. Det finns ingen laddningslampa på trimmern. Med andra ord så vet man inte om trimmern är fulladdad eller inte. Det står att man ska ladda den i en timme så det är det jag kör på när den dör.
2. Plast ställningen där man ska ha alla grejor är lite för liten. En av rak tillsatserna får helt enkelt inte plats i den och får ligga på sidan.

Detta kit är köpt på Amazon och gick på drygt 30 pund. Även om jag ger den 47 skägg av 76 möjliga, vilket är ett bra betyg, så vill jag nog påstå att det känns lite dyrt för vad man får. Förväntade mig ialla fall en ställning dör allt fick plats.

Personligen så gillar jag Philips olika kit bättre. De är billigare och har ungefär samma kvalitet.

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar