Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

söndag 27 januari 2013

Söndags lyft



Tjena!

Söndag igen och som vanligt innebär det styrka. Tänkte gå igenom lite snabbt exakt vad jag gör på mina söndags pass.

Först och främst är det viktigt att komma ihåg att när man går till gymmet så är det 100% träning som gäller. Allt för ofta ser man folk som står och snackar skit istället för att träna vilket är otroligt jobbigt. Så steg 1 är att inte vara en av dem. Riktiga män snackar inte på gymmet.

Iallafall. Här är min checklista för söndags lyften som går I råstyrkans tecken:

1. Värm upp lederna. Armar, axlar, knän, Nacke osv.
2. Deadlifts. 10x50kg för att mjuka upp ryggen.
3. Powerlifts. 3x110kg. Vila ungefär 3min mellan varje drag. Inget snack!
4.Pull-ups. Så många jag orkar x3 set. Jag gör alltid pull-ups efter ett tränings pass.
5. Jogga i 20 till 60 minuter beroende på hur jag känner mig.
6. Gå hem och spela Tv-spel.

Målet i powerlifts är 140kg vilket för mig är 200%. Jag väger 70kg. Ska testa 120 nästa vecka!

I övrigt så kör jag 20 situps, armhävningar, knäböj och rygglyft varje dag. Det är liksom basträning man måste göra tycker jag.

Nu ska jag lira lite Wii U! Ha det bra och lycka till med eran träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar