Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

tisdag 29 januari 2013

Manliga hobbyer


 
Tjena!

Idag tänkte jag nämna några rader om hobbyer som män kan ha och de problem som kan uppstå om man är öppen och ärlig om att man har dessa hobbyer. Det finns vissa saker som man traditionellt sett inte ska hålla på med över en viss ålder.
Jag talar såklart om bland annat Tv-spel, serietidningar, Dator spel osv osv. Sånt som inte är "coolt".

Och det är ju helt ok om man faktiskt inte är intresserad i sånt på riktigt. Men om man låtsas att man inte är intresserad framför andra för att verka cool (tex framför tjejer) då är man fan ingen riktig man.

En riktig man säger till tjejen att "Hörrö jag gillar serietidningar så deal with it".
Ibland kommer trycket från andra killar (jag kallar dem killar för om de var riktiga män så skulle de inte bry sig om någon var intresserad av Tv-Spel när man är vuxen) man vill verka cool och passa in. Men en riktig man säger åt dem att "Hörrö gillar du inte Tv-spel då är du fan pantad".

Sen om de verkligen har problem med att du har dessa intressen då är det bara tack och hej.

Riktiga män har riktiga kompisar och behöver inte vika sig för andras skull.

Så därför tänkte jag snacka mer om en hobby som jag har! Nämligen serietidningar. Comics. Graphic novels. Kalla det vad du vill.
Ovan ser ni en comic som heter Scalped . Grymt bra! handlar om en Indian som är Fbi agent på uppdrag i ett reservat. Väldigt blodig historia men väl värt pengarna om ni kan få tag på den någonstans där ni bor.

Se fram emot fler serietidnings rekommendationer här på den manligaste bloggen av dem alla. Skägget!

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar