Humor Besökstoppen Follow on Bloglovin

tisdag 11 juni 2013

Tv-serier och omanlighet

Tjena!

Kollar ju ganska mycket på tv-serier och självklart är Game of Thrones en av favoriterna. Vi som kollar på den har ju självklart sett del 9 i säsong 3. Det så kallade Red Wedding där familjen Stark blir brutalt mördad.

Det var ju många som blev chiockade över detta eftersom Starks är de "goda" i serien.
Det som följde på nätet efteråt var en massa reaktioner över twitter och Facebook bland annat där en massa folk skrek om hur dåligt det var att de blev mördade etc.

Detta kan jag förstå. Man vill ju inte att den man hejjar på ska dö.

Men jag blev verkligen förvånad över en del av reaktions posterna. Här är ett exempel:
"Raymond Smith ‏@RaymondSmittty 3 Jun
I've had it with game of thrones after 2 episodes. STOP killing dogs dammit this bullshit has to stop"

Det var en hel del liknande twitter poster som kom ut men jag orkar inte leta upp alla. Om du inte bryr dig om Game of Thrones så låt mig förklara. I episoden "Red Wedding" så sker ett såkallat "Nyköpings gästabud" typ där värden för festen brutalt låter mörda Robb stark (kungen från norr), hans mor och hans gravida fru.

Det är en ganska grafisk scen där du bland annat får se hans gravida fru bli knivhuggen flera gånger i magen. Aj aj aj med andra ord.

Många reagerade starkt på detta men vissa verkar tycka det var värre när de även sköt deras vargar med armborst. Jag undrar verkligen vad det är för fel på vissa människor när man reagerar starkare på att ett djur blir skjutet än när en gravid kvinna blir knivhuggen i magen. Fyfan omanligt!

I övrigt tycker jag Game of Thrones är en mycket bra serie med en sorts verklighets förankring som man inte hittar i serier längre även om det är en fantasy. Här vinner man inte bara för att man är the good guy liksom. Bra skit!

Aja nu ska jag jobba lite. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar